Kapteinis Mārtiņš Štālbergs
Viens no izcilākajiem Carnikavas kapteiņiem bija Mārtiņš Štālbergs, kas nāca no vietējo zvejnieku ģimenes, bērnību pavadīja, norūdoties Carnikavas vējos sūrā darbā. Pabeidzot Carnikavas draudzes skolu, puisis 1884.gadā 17 gadu vecumā uzsācis jūrnieka gaitas kā koks (kuģa pavārs) uz Mēmeles (tagad-Klaipēda) divmastu burinieka “Tprruh”. Kuģis būvēts 1882. gadā Ainažos, un nosaukums radies brīdī, kad kuģa korpusu vilka ūdenī ar zirgu palīdzību. Tad, kad kuģa korpuss pieskārās ūdens līnijai, zirgus apstādināja ar šo uzsaucienu - tprrunh. Nākamais kapteinis kā matrozis kuģo uz vairākiem kuģiem, 1886. gadā iestājies Mangaļu jūrskolā, pēc diviem gadiem iegūstot tālbraucēja stūrmaņa grādu. Tālāk kuģo uz Norvēģijas un Rīgas tirgotāju sabiedrības kuģiem, vienā no ceļojumiem dodas uz Alžīru un tad uz Āfriku, pavadot ceļā ievērojamu laiku – veselus deviņus mēnešus. Uz burinieka “Balcer” pavada divus gadus, kuģojot starp Hamburgas ostu un Brazīliju.
Liktenīgs kapteinim izrādījās Anglijas vārds. Karjeras sākumā, kuģojot uz burinieka “Trimpus” no Rīgas uz Londonu, jaunais carnikavietis pie Kolkas raga avarē: kuģis nogrimst, komandu izglābj. Kas par ugunskristībām.. Otro reizi jau Pirmā pasaules kara laikā pie Anglijas krastiem Štālberga vadītu pasažieru tvaikoni “Anna” torpedē vācu zemūdene, komanda tiek izglābta. Pēc kara, kad Latvijas flote tikai nostājas uz kājām, pieredzējušajam kapteinim nācās strādāt par matrozi uz burinieka “Lotus”, bet vēlāk viņš jau atkal kuģo kā kapteinis Latvijas tirdzniecības flotē. Aktīvās jūrnieka gaitas beidza tikai 1935. gadā ar 51 gada pieredzi un piedzīvojumiem bagātu dzīvi. Miris 1942. gadā jau Otrajā pasaules kara laikā Rīgā, piedzīvojot savā dzīves ceļā daudz kāpumu, kritumu un vētru. Latvijas un Carnikavas vārda nesēju - kapteini Mārtiņu Štālbergu var redzēt uz Latvijas jūrniecības vēsturei veltītas 2011. gadā izdotas pastmarkas, simbolizējot Latvijas Republikas jūrniecības attīstības periodu.